Prajtura in trei culori, de post

     LA MULTI ANI ROMANIA!   Dragi romani va spun cu intarziere La Multi Ani! Mi-am dorit tare mult ca de ziua nationala a Romaniei sa fac o reteta patriotica.... Iaca n-a iesit asa cum am vrut eu, dar ma consolez cu fapul ca n-am folosit coloranti artificiali care ma oripileza.

Ingrediente


Aluat:
420 g faina de grau
130 g zahar
450 ml lapte de migdale
70 ml ulei de palmier
3 lgt rase bicarbonat de sodiu
4 lgt zeama de lamaie

culoare rosie
150 g capsune din sirop
20 g sfecla rosie

culoare galbena 
150 g caise din compot

culoare albastra
100 g boabe de strugure negru
30 g fructe deshidratate de aronia (hidratate in 40 ml apa calduta 24 de ore)

Creme:
Crema rosie 
100 g capsune din sirop
50 g visine din sirop
150 g banana
2 lgt zeama de lamaie 
1 si 1/2 lg  faina de orez expandat

Crema galbena
100 g caise din compot
150 g banana
2 lgt zeama de lamaie 
2 lg cu varf faina de orez expandat

Crema albastra:
40 g fructe deshidratate de aronia (hidratate 12 ore in 40 ml apa calduta)
150 g banana 
2 lgt zeama de lamaie
2 lg cu varf faina de orez expandat

Insiropat:
80 ml ceai de zmeura
Cum procedam:

Aluat
1. Preincalzim cuptorul la 180°C.
2. Pentru aluat amestecam faina cu zaharul, laptele de migdale, uleiul de palmier, bicarbonatul de sodiu stins cu zeama de lamaie si amestecam pana la omogenizare.
3. Impartim aluatul in 3 portii egale (sau ma rog, aproape egale).
4. Pasam ingredientele separat ingredientele pentru fiecare culoare cu blender-ul vertical.
5. Amestecam fiecare portie de aluat cu culorile rezultate si punem aluatul in 3 tavi cu dimensiuni egale (ale mele au avut 23 x 11 cm), unse cu ulei si tapetate cu faina.
6. Introducem tavile in cuptor timp de 55-60 min.

Crema:

Pentru fiecare culoare de crema, blenduim fructele (in vase diferite), adaugam zeama de lamaie si faina de orez expandat.


Asamblare:
1. La fiecare blat taiem putin din partea superioara, cat sa ajunga la acelasi nivel si sa se poata insiropa.
2. La blatul galben si la cel albastru taiem un strat subtire si din partea inferioara, astfel incat la acesta  sa adere crema.
3. Punem blatul rosu, insiropam cu ceai, punem crema rosie. Continuam cu blatul galben insiropat, crema galben, blatul albastru, ceai si crema albastra (ma rog asa-zis albastra ca nu prea mi-a iesit, am cam dat-o in bara si cu blaturile care erau fumos colorate inainte de a le coace si cu cremele).  


P.S. N-am apucat sa termin nici reteta nici postarea pana in seara aceasta, caci am sarbatorit ziua nationala intr-un mod constructiv, am plantat zmeur, pomi fructiferi si am cules varza  :)  





Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.