Chifle cu lapte


   Nu demult va spunem ca imi place sa fac paine si fac asta destul de des. Imi place sa experimentez
mereu, sa imbunatatesc ceea ce deja am incercat. De o buna perioada de timp fac chifle fiindca le folosesc cu usurinta la pachetelul pentru scoala. Copilasii mei sunt teribil de incantati ca painicile sunt pe masura lor. :) 



Ingrediente:
  • 600 ml lapte
  • 4 lg faina
  • 25 g drojdie proaspata
  • 1/2 lg zahar
  • 1000 g faina de grau (+ 100-200 g pentru framantat)
  • 200 ml smantana pentru frisca
  • 50 ml ulei
  • 1 lgt cu varf sare grunjoasa
Pentru uns:
  • un galbenus de ou amestecat cu 2-3 lg lapte 
  • mac

Cum procedam:
1. Preparam o maia din drojdia dizolvata in laptele caldut si amestecam cu zaharul si cu cele 4 lg de faina. Lasam maiaua la crescut 15-20 min.
2. Amestecam faina cu sarea, adaugam maiaua, smantana pentru frisca si uleiul si framantam 10 minute, adaugand faina daca este necesar.
3. Punem aluatul, intr-un vas acoperit cu un prosop, la crescut 1h si 30 min intr-un loc caldut lipsit de curenti.
4. Preincalzim cuptorul la 190 °C.
5. Impartim aluatul in doua si formam cate un cilindru din care taiem felii egale, pe care mai apoi le modelam sub forma unor bile.
6. Punem chiflele (la distanta unele de altele) intr-o tava tapetata cu hartie de copt, lasam la dospit 10 minute, ungem cu ou si presaram mac. Introducme in cuptor 40 minute la 190 °C si inca 5 minte la 210 °C.
7. Dupa ce s-au copt le scoatem, le ungem cu putina apa in care am pus o picatura de ulei, le acoperim cu un prosop curat si le lasam asa cat timp putem rezista mirosului imbietor pana cand se racesc.


 

Comentarii

  1. Mamma mia, cat esti de harnica! De-abia mi-a trecut pofta de cascaval ca apari cu painicile astea perfecte.
    Imi place reteta si textura painicilor. Sunt foarte frumusele. Pupic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Rita! Tare ma bucur ca iti plac painicile mele. >:D<
      Am inceput sa scot postarile de la naftalina, ca prea le-am neglijat. :))

      Ștergere
  2. Ce bine arata, frumoasa sectiunea asta pufoasa! Pup

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.