Placinta cu branza si seminte de pin


   Facusem cam multa branzica si ca sa nu se strice m-am gandit sa o folosesc intr-un mod util. Am facut aceasta tarta, spre incantarea socrului meu care adora placintele in orice fel daca au branza.


   Aluat
  • 220 g faina
  • 30 ml ulei de palmier
  • 1/4 lgt bicarbonat de sodiu
  • 1 lgt zeama lamaie
  • 45 g zahar tos
  • 10 g zahar brun pudra
   Umplutura
  • 1180 g branza dulce de vaci
  • 1 galbenus de la un ou mare
  • 2 oua mici
  • 110 g zahar
  • 50 ml sirop de tei
  • 1 lgt esenta de vanilie homemade
  • 200 g smantana
  • 6 lg cu varf amidon de porumb
  • 1 lg cu varf lapte praf
  • 3 lg seminte de pin
 .................
  • 2 lg gris de grau sau faina pentru pudrat baza

  Cum procedam:

 1. Preincalzim cuptorul la 190 °C.
 2. Pentru a obtine baza, amestecam toate ingredientele si framantam pana obtinem un aluat omogen care il lasam sa se odihneasca cat timp pregatim umplutura (ati putea sa-l acoperiti si sa-l introduceti in frigider pentru 30 min, insa eu nu am facut-o).
 3. Pentru a obtine o umplutura cremoasa, pasam branza impreuna cu galbenusul, ouale, smantana, laptele praf, zaharul, siropul, esenta de vanilie si amidonul de porumb. Dupa ce am omogenizat punem semintele de pin si amestecam cu o lingura.
4. Intindem aluatul intr-un strat subtire, apoi il transferam intr-o tava detasabila (24 cm diametru) unsa cu unt si tapetata cu faina.
5. Intepam din loc in loc aluatul, punem grisul peste, iar apoi punem umplutura si finisam suprafata.
6. Introducem in cuptor pentru 1 ora.
 
7. Transferam tarta pe un platou abia cand s-a racit complet.

  Pofta buna!
  Nota!
1. Puneti smantana la scurs inainte de a o folosi. Asigurati-va ca branzica este si ea scursa bine.
2. Optional puteti adauga coaja de portocala sau de lamaie.
3. Puteti pune stafide.
4. Pentru o aroma mai intensa puteti praji putin semintele de pin.
5. Daca nu va place pasca traditionala, aceasta este perfecta pentru a o inlocui. ;)






 

Comentarii

  1. Si noua ne plac foarte mult deserturile cu branzica ...yuuuumy :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa felia!! imi plac tare mult desertuile cu branza dulce ;-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu ador prajiturile cu branza. La cat de bine arata cred ca-i un deliciu. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Une tarte magnifique. Bravo! J'aime beaucoup.
    A bientôt

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce frumos arata! Imi place mult aluatul tau de tarta. Merge bine cu branza dulce. Pupic!

    RăspundețiȘtergere
  6. WAW ! Doamne ce bine arata, norocos cel care a mancat feliuta aceea !

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.