Tort aperitiv

  Un tort diferit fata de cele realizate de mine pana acum. Desi imi doream demult sa fac un astfel de
preparat am tot amanat, pana ieri. Avand ingredientele la indemana am purces la treaba si ce a iesit puteti vedea si voi. :P Particip cu el la concursul "Seamana a fi un dulce, dar e un sarat" realizat de un blog minunat pe care l-am descoperit recent, Cuisine & Plaisir.


   Blat
  • 3 oua medii
  • 100 g faina
  • 100 ml ulei
  • 100 ml lapte
  • 1/4 lgt sare
  • 1/8 lgt chimen pudra
  • 1 lgt praf de copt

   Umplutura
  • 290 g urda de vaci
  • 80 g iaurt
  • 60 g boabe de porumb fiert
  • 40 g rosii uscate 
  • 25 g susan prajit
  • 5 g gelatina alimentara

   Decor:
  • 285 g urda de vaci
  • 70 g iaurt
  • 50-100 g quinoa expandat
  • cateva frunzulite de menta
      .............
  • 80 ml lapte fierbinte

     Cum procedam:
1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Batem albusurile spuma ferma cu sarea.
4. Separat mixam galbenusurile cu uleiul, turnand putin cate putin, ca pentru maioneza.
5. Incorporam faina amestecata cu praful de copt in galbenusuri, apoi putin cate putin laptele si chimenul.
6. Inglobam 1-2 linguri de albusuri batute in compozitia cu galbenusuri, amestecand circular cu o spatula, apoi incorporam toata compozitia in albusuri cu miscari putine si ample (ca sa nu isi piarda volumul). 
7. Punem compozitia intr-o tava cu diametrul de 17 cm tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor, pe raftul din mijloc, timp de 35-45 min. Introduceti o scobitoare in mijlocul blatului, daca iese curata => blat copt.
8. Scoatem din cuptor si lasam sa se raceasca complet, apoi il taiem.

   Umplutura si decor
1. Punem urda si iaurtul intr-un vas si le mixam cu ajutorul unui mixer vertical.
2. Taiem rosiile cubulete si le adaugam in  compozitie alaturi de porumbul bine scurs si de susanul prajit. Adaugam gelatina alimentara preparata conform instructiunilor, amestecam bine si dam la frigider pana in momentul folosirii.
3. Pentru decor procedam la fel ca la pasul 1. 

    Asamblare:
  1. In vasul in care am copt blatul, punem o folie de aluminiu /alimentara, punem prima felie de blat  si o ungem cu 40 ml lapte fierbinte. Asteptam  5-8 minute sa se absoarba laptele apoi punem umplutura si urmatoarea felie pe care o vom unge mai apoi cu restul de lapte fierbinte. Dam la frigider 1 h.
  2. Scoatem blatul din vas pe un platou, il imbracam in crema de urda il bagam din nou la frigider macar 1 ora. Imbracam apoi marginile tortului in quinoa expandat, iar deasupra punem frunzulitele de menta.
  Nota! 
  Daca doriti puteti adauga in umplutura sunca presata, piept de pui, etc..

  S-aveti pofta!
  









Comentarii

  1. Wow! La prima vedere as fi jurat ca e un tort dulce in toata regula :)) Foarte bine arata, si cred ca e delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce bine arata! N-as fi zis ca e un tort sarat. Bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Multumesc Rita! N-am mai intrat in concurs pentru ca inscrierile s-au facut doar pana pe 1 aprilie, iar eu abia l-am descoperit. :">

      Ștergere
  3. Mai, ce frumos si bun e aperitivul asta! Chiar ca seamana cu un tort dulce!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bun trebuie sa mai fie ca arata super!
    O seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce bine arata!!! trebuie sa fie tare bun!!! Am salvat si eu reteta!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte interesanta reteta! imi place mult!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.