Tort de ciocolata (de post) - Vegan Chocolate Cake

   Dragilor, iata si reteta tortului de ciocolata cu care am sarbatorit 1 an de blog. Am marcat momentul
cu ceva bun, dulce si extrem de... nesofisticat. Fiind in post l-am facut vegan, n-ati fi banuit nu?  Ne-a placut atat de mult ca il voi reface cu prima ocazie. Blatul e dens si catifelat, iar crema o nebunie. Daca nu l-as fi facut chiar eu, n-as fi realizat ca n-are ingrediente de origine animala, dar sa incetez cu laudele si sa va las sa-l incercati. :)

   Ingrediente
   Blat:
  • 200 g faina de grau
  • 150 ml lapte de cocos (semisolid)
  • 125 ml apa calda
  • 85 g zahar
  • 50 ml ulei
  • 20 g cacao
  • 1 si 1/2 lg gem de prune
  • 2 lgt otet
  • 1 lgt rasa praf de copt
   Crema:
  • 450 ml frisca vegetala indulcita
  • 160 g ciocolata 55 % cacao
  • 1 lg cu varf cacao
   Sirop:
  •  1 lg sirop de afine rosii amestecat cu 50-80 ml apa plata

   Decor:
  • 40 g ciocolata neagra (55 % cacao)

   Cum procedam:

   Crema 
1. Punem frisca la infierbantat intr-un vas pe foc mediu, amestecand mereu. Cand apar primele bule la suprafata, oprim focul, punem ciocolata taiata si amestecam pana la omogenizare. 
2. Punem cacaoa intr-o cana, iar peste ea punem 3-4 lg din frisca cu ciocolata, amestecam bine si turnam totul in compozitia initiala.
3. Lasam vasul sa se raceasca complet, iar apoi il introducem la frigider pentru 4 h.
4. Scoatem vasul si batem crema cu mixerul pana cand se ingroasa, acoperim cu o folie si introducem in frigider pana in momentul utilizarii.
   Blat
1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Amestecam urmatoarele ingrediente uscate: faina, cacao, praf de copt.
3. Intr-un alt vas amestecam ingredientele umede: laptele de cocos, uleiul cu otetul si cu zaharul.
4. Incorporam ingredientele umede in cele uscate si adaugam apa calda in doua transe.
5. La final punem gemul de prune si amestecam.
6. Punem compozitia intr-o forma cu diametrul de 17 cm, tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor 45 minute, pe raftul din mijloc. Testati cu o scobitoare, daca iese curata => blatul e copt. Lasam sa se raceasca complet in tava, apoi il scoatem si il taiem in 3 felii.


   Asamblare
  1. Tapetam vasul in care am copt blatul cu folie alimentara, punem prima felie de blat, o insiropam (lasam sa absoarba siropul 5 min), punem 6 lg cu varf de crema si trecem la urmatoarea felie de blat procedand la fel. Asezam ultima felie, insiropam, acoperim vasul cu folie alimentara si introducem in frigider macar 1 ora.
  2. Scoatem din frigider, luam folia alimentara, punem o farfurie cu fata in jos pe vas apoi rasturnam tortul pe ea.
  3. Finisam tortul cu crema ramasa si cu ciocolata taiata fin.
  Nota!
  Am folosit lapte de cocos din conserva - am dat deoparte partea solida si am folosit lichidul care a ramas amestecat cu 1 lg din laptele solid. 
  Ciocolata neagra este de post, verificati totusi ingredientele de pe ambalaj. 
  
 Pe cutia de frisca vegetala scrie totusi ca ar contine o proteine (cazeina - care e de origine animala), dar am motive sa ma indoiesc ca ar avea-o ca ingredient. :) 

 

Love is in the plate. :)

 

Comentarii

  1. Ciocolatos maxim!!! Face cu ochiul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact pe gustul meu. Imi place mult ciocolata.

    RăspundețiȘtergere
  3. WoW cat de bine arata!!!Felicitari! pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios toprtul, nu as fi zis ca e de post ;) Felicitari si la multi ani inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  5. Un tort super delicios, chiar si in post!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari, La multi ani si la cat mai multe retete apetisante!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma simt "torturata"!:)
    Minunat!

    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place atat de mult ciocolata ca imi vina sa ma reped la ecranul cu pozele tale :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu putina intarziere, La multi ani!
    Torturile (de fapt deserturile in general) cu ciocolata sunt o slabiciune de-a mea, as manca oricat si oricand...si chiar nu exagerez. Mi-e foarte greu sa ma abtin de la asa ceva, desi tot trag de mine. Reusesc cat reusesc..uneori cad in patima lor si e jale

    RăspundețiȘtergere
  10. Alinuta, daca pun lapte de vaca ,merge? Atunci pun si apa , ori totalizez lichidul? E tare tentanta reteta si nu ma pot abtine iar lapte de cocos nu am de unde procura ptc sunt la 60 km de oras si crede-ma mor de pofta pana-mi procur. Multumesc, esti o dulceata, nu degeaba te-ai autointitulat biochimist, le ai nu gluma cu combinatiile....BRAVO !!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, sigur ca poti pune lapte de vaca (simplu), dar in cazul acesta nu mai este vegan. ;)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.