Cozonac pufos, cu rahat turcesc/stafide

 
   Iaca am reusit sa redactez si reteta cozonacului care l-am facut de sarbatori. O pufosenie nu alta. Evident ca mi-am dat seama taaarziu ca n-am facut poze cu sectiunea :)) mai mai sa n-am ce poza. :">

Ingrediente pentru 3 cozonaci
  Maia
  • 800 ml lapte caldut
  • 50 g drojdie
  • 1 lg zahar
  • 3 lg cu varf faina
  Aluat
  • maia
  • 1400 g faina de grau
  • 6 galbenusuri
  • 120 g zahar
  • 240 g smantana
  • 250 ml ulei de palmier 
  • coaja de la o portocala
  Umplutura:
  • 300 g rahat turcesc/ sau stafide pentru fiecare cozonac
  Pentru uns inainte de a-i introduce in cuptor:
  • 1 galbenus amestecat cu 3-4 lg de lapte
  • zahar tos pentru presarat deasupra
   Pentru uns:
  • 50 ml apa amestecata cu 1 lg zahar

    Cum procedam:
1. Preparam maiaua astfel: dizolvam drojdia in lapele caldut, amestecam cu zaharul si cu cele 3 linguri de faina, acoperim cu un prosop si lasam la crescut intr-un loc caldut  lipsit de curenti 30 min.
2. Preincalzim cuptorul la 180°C
3. Batem galbenusurile cu zaharul cat sa se deschida putin la culoare si sa isi mareasca volumul, 2-3 minute. 
4. Inglobam in galbenusurile batute smantana, 100 ml ulei de palmier si coaja de portocala amestecand bine. Incorporam apoi maiaua si amestecam.
5. Faina o cernem in compozitia de la apasul 3 putin cate putin pana o vom ingloba pe toata. Va rezulta un aluat lipicios. In momentul acesta inmuiem mainile in restul de ulei de palmier si ne apucam de framantat macar vreo 15 min umezind mainile mereu cu ulei.
6. Lasam aluatul la dospit 1.30 min - 2 ore acoperit, intr-un loc caldut, lipsit de curenti.
7. Impartim aluatul in 3 parti egale, apoi fiecare bucata in 3. 
8. Inmuiem mainile in ulei, intidem fiecare bucata de aluat, punem rahatul/stafidele, rulam si dam deoparte pana facem toate cele 3 bucati. 
9. Impletim cele 3 rulouri si-l punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Procedam la fel cu toate bucatile de aluat. 
10. Lasam cozonacii la dospit 45 min, ii ungem cu ou, presaram zahar tos deasupra si introducem in cuptor pentru 45-55 min. Verificam daca s-au copt introducand o scobitoare in mijlocul unui cozonac , daca este lipicioasa il mai lasam in cuptor.
11. Dupa ce ii scoatem din cuptor, ii scoatem din tava usor, ii transferam pe un gratar, ii ungem cu apa amestecata cu zahar si ii acoperim cu un prosop pana cand se racesc. 
12. Dupa ce s-au racit complet ii bagam in folie alimentara. Daca nu-i papati imediat :) veti observa ca sunt pufosi chiar si dupa o saptamana .

   Nota!
1. Toate ingredientele trebuie sa aiba temperatura camerei.
2. Daca puneti stafide, trebuie inmuiate 30 min in rom sau in apa calduta si apoi scurse.
3. Puteti pune ciocolata, cacao cu nuci sau ce compozitie va face placere.

 Nu puneti nimic deasupra lor dupa ce s-au racit pentru ca risca sa se turteasca  ca ai mei :">, eu am pus pasca deasupra ca nu mai avem spatiu si s-au ciufulit olecuta.

    

Comentarii

  1. Chiar ca sunt pufosi! Tare bine ti-au iesit! Ulei de palmier inca nu am folosit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare placere as servi o feliuta pufoasa!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce pufos ti-a iesit!!! Tare mult imi place!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Uuu, ce pufosenie!! Eu sunt fan cozonac, deci vreau neaparat o felie ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,cu ce putem inlocui uleiul de palmier?

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi cer scuze... dar sigur cantitatile la ingrediente sunt corecte,pentruca la atita lichide prea putina faina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cantitatile sunt cele indicate in reteta. Eu am folosit o faina obisnuita (obtinuta din grau propriu) care necesita un grad mai mare de hidratare. Evident poti ajusta cantitatea de lichid dupa preferinta sau daca ti se pare prea lipicios mai poti adauga faina.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.