Pasca cu aluat de cozonac

   Pasca traditionala este nelipsita la mesele de sarbatoare, iar pana la Inaltare avem prilejul de a face aceasta paine sfintita ori de cate ori ne face placere. 

   Eu v-am mai zis ca nu bat cu acest tip de pasca, dar l-am facut pentru cei care considera ca nu e sarbatoare daca nu au la masa o astfel de pasca. 
  Poza cu sectiunea sa nu-mi cereti pentru ca n-am, le-am facut cadou. Pentru noi am facut una fara aluat din umplutura ramasa. ;)

   Ingredinte pentru 3 pasti (24, 22 si 20 cm) 
   Maia:
  • 600 ml lapte caldut
  • 50 g drojdie proaspata
  • 2 lg faina
  • 1 lg zahar tos
   Aluat:
  • maiaua +
  • 1100 g faina de grau
  • 120 g zahar tos
  • 4 galbenusuri
  • 200 g smantana/ iaurt gras
  • 150 ml ulei de palmier
  • coaja de la o portocala
   Umplutura:
  • 1450 g branza proaspata de vaci
  • 350 g iaurt gras
  • 4 oua
  • 80 g gris
  • 100 g faina
  • 120 g zahar
  • 200 g stafide aurii
  • 100 g stafide brune
  • 1 lgt esenta de rom
  • Pentru uns:
  • 1 galbenus amestecat cu 3 lg de lapte
   Cum procedam:
1. Pentru pregatirea maielei si a aluatului procedam ca la cozonacul pufos cu rahat turcesc. 
2. Preincalzim cuptorul la 190°C. 
3. Pentru umplutura pune stafidele la inmuiat 30 min in apa calduta. Amestecamcu un mixer vertical branza, iaurtul, zaharul, ouale, faina si grisul. Incorporam apoi cu o spatula amestecand bine, stafidele scurse de apa si esenta de rom.
4. Dupa ce a dospit, impartim aluatul in 3. Fiecare bucata o impartim apoi in 2 bucati.
5. Intindem o bucata de aluat (din cele doua) sub forma unui disc, il transferam intr-o tava (24 cm) tapetata cu hartie de copt.
6. A doua bucata o taiem in 3, apoi fiecare bucatica o intidem si o mai taiem inca odata in 3 bucati egale pe care le vom impleti si le vom pune in tava de jur imprejurul discului de aluat. La imbinari punem de asemenea, cate o bucatica de aluat impletit.  
7. Punem o lingura - doua de gris pe aluat, apoi punem cateva linguri de umplutura in centru si lasam la dospit 20 min, deasupra facem cate o cruce din aluat. Ungem cu oul batut si introducem in cuptor pana cand devine rumena ~ 60 min.


  

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.