Prajitura cu nuca si fulgi de porumb

   V-am mai povestit despre nastrusnicul nostru baietel, cum ca ii place sa se bage in toate activitatile pe
care le derulam. Ei bine, cum am mai zis printre masini, avioane, camioane si tractoare ii place si bucatareala. :) S-a gandit el ca nu m-a mai ajutat demult la bucatarie si brusc i s-a facut pofta de o "pajitulica". O prajitura la care am participat pe post de asistent. :)) Prajitura care a facut-o pe fetita mea sa exclame "Bebe e un geniu!".
 Va lasam sa descoperiti bunatatea, de o simplitate absoluta.

Chef Octavian la lucru. <3
                           
Blat:
  • 6 oua medii (de la gaini de tara am folosit eu)
  • 140 g zahar
  • 150 g miez de nuca (macinat)
  • 50 g fulgi de porumb
  • 50 g faina de grau
  • 1 praf sare
Glazura:
  • 90g ciocolata amaruie (55% cacao)
  • 100 g smantana lichida
Decor:
  • fulgi de porumb

Cum procedam:
1. Preiclazim cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Mixam albusurile spuma tare cu praful de sare. Adaugam zaharul si mixam pana cand se dizolva complet, iar spuma devine sidefie si formeaza creste tari.
Testam, testam.

 4. Adaugam galbenusurile in albusuri (cate doua odata) si mixam pana la inglobare.
5. Cernem faina in compozitie si o inglobam cu o spatula/ lingura prin miscari circulare, de sus in jos.
6. Inglobam in compozitie miezul de nuca macinat, tot prin miscari circulare.
7. In final adaugam fulgii de porumb si ii incorporam tot prin miscari putine, circulare.
Hi, hi, hi. Abia astept sa se coaca.
8. Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor pentru 30-40 min, sau pana cand trece testul scobitorii. O scoatem si o lasam la racit, sau nu, apoi o portionam si o glazuram. :)
9. Pregatim glazura punand ciocolata la topit impreuna cu 50 g smantana lichida pe foc mic. Amestecam mereu, iar cand ciocolata s-a topit oprim focul, adaugam restul de smantana lichida si amestecam energic. 
Enjoy!
 Nota: e si mai buna servita calda (noi am facut testul:).
  P.S. Ingredientul secret al acestei prajituri este zambetul. :)


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.