Nutella de casa (raw vegana, fara zahar)


    Cand viata iti da alune faci "Mutella"! Asa-i spune baietelul meu faimoasei creme de alune, care daca e sa
ne luam dupa ingrediente (zahar, ulei de palmier, alune, cacao, lapte, lecitina de soia, vanilina) are mai mult  zahar si ulei decat alune in sine...
     In fine, eu am vrut o crema de alune in care sa simt cu adevarat alunele. O crema mai sanatoasa, rapida, fara zahar, raw vegana, aromata si texturata. Pentru aceasta am pastrat miezul alunelor intact nedesfacand cojita aceea maro care le acopera si am facut mai intai o faina de alune la care am adaugat ulterior restul ingredientelor.




  Ingrediente:
  • 150 g miez alune de padure (crud)
  • 10 cuburi indulcitor natural Green Sugar (25 g)
  • 30  g cacao (12 %)
  • 60 g lapte de cocos
  • 70 ml apa plata
  • 20 g ulei de palmier/cocos (1 lg cu varf)
  • 1 lg ulei floarea soarelui
  • 1/8 lgt sare




Cum procedam:
1. Punem miezul de alune in blender (va recomand un blender cu motor mai puternic - Oster Classic Chrome) si procesam pana cand obtinem o faina de alune.
2. Adaugam sarea, cacaoa si indulcitorul cuburi, si procesam pana la incorporare.
3. Topim uleiul de palmier impreuna cu laptele de cocos pe bain marie si  adaugam mixul in blender. Procesam la viteza mica.
4. Oprim mixerul. curatam peretii vasului cu o spatula, adaugam apa si mixam la viteza mica pana cand este total inglobata in compozitie. Curatam peretii vasului din cand in cand cu spatula si mixam pana obtinem consitenta dorita, la final inglobam uleiul de floarea soarelui.

Nota1: Daca doriti sa aiba consistenta fina, puneti miezul de alune la inmuiat in apa rece pentru cateva ore (e bine sa le puneti seara si dimineata sa le folositi). Scurgeti apa si abia apoi procesati in blender.  Daca urmati acest pas renuntati la apa din ingrediente, care are rol de a hidrata faina de alune.
Nota 2: Daca preferati o crema mai dulce mai puteti adauga indulcitor.
Nota 3: La nevoie indulcitorul se poate inlocui cu 1 lg miere, sirop de agave, sau zahar brun.
Nota 4: Am folosit lapte de cocos de la conserva.
Nota 5: Puteti inlocui apa de la ingrediente cu lapte de cocos, sau de nuci, sau de migdale daca aveti la indemana.
  S-aveti pofta!
















Comentarii

  1. Oh, arata devastator de apetisant! Imi ploua in gura, ce ingrediente faine si ce fel arata! Biig like! me wants a big slice :)))))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.