Tort After Eight



    Imi plac la nebunie patratelele cu menta si ciocolata After Eight, si de multa vreme voiam sa fac un tort
care sa fie in ton cu ele. Ei bine cred ca nu l-as fi facut prea curand, dar cum am primit de la prietenii nostri o sticla de sirop e menta am gasit prilej numai bun de a experimenta. 
  Va zic de la bun inceput ca am facut o greseala vis-a-vis de glazura. Observati din fotografii ca nu e uniforma si asta din cauza ca am preparat glazura in acelasi vas in care am dizolvat gelatina. Si drept sa va spun vasul fiind inchis la culoare n-am observat ca responsabilul de vase aka fiica-mea nu l-a spalat. Asta nu ne-a impedicat sa-l devoram.

Blat:
  • 6 oua medii (de la gaini de curte)
  • 120 g zahar
  • 100 g faina
  • 20 g cacao
  • 4 lg ulei
  • un praf sare

Crema de menta:
  • 150 ml sirop concentrat de menta
  • 400 g frisca lichida (Pilos)
  • 1 lg  zahar
  • 7 g gelatina granule (dr. Oetker)
  • 40 ml apa rece

Glazura:
  • 200 g frisca lichida(pilos)
  • 120 g ciocolata amaruie (Fin Care)

Crema decor:
  • 200 g risca lichida (Pilos)
  • 1 lgt zahar
  • 75 ml  sirop concentrat de menta
  • 3 g gelatina granule
  • 10 ml apa

Pentru insiropat:
  • 2 lg sirop concentrat de menta 
  • 60 ml apa plata

Cum procedam:

Blat:

1. Preincalzim cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Punem albusurile intr-un bol si le mixam spuma cu praful de sare. Adaugam zaharul in doua transe si mixam pana la dizolvarea acestuia.
4. Adaugam galbenusurile peste albusurile spuma si mixam pana la inglobare. Adaugam uleiul si mixam pana la inglobare.
5. Amestecam faina cu cacaoa si o cernem peste compozitia de la pasul anterior in trei transe. Inglobam fiecare transa cu spatula prin miscari circulare, de sus in jos.
6. Turnam compozitia intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor pentru 30 de minute (sau pana cand trece testul scobitorii), pe treapta de coacere uniforma, raftul mijlociu. 
7. Dupa coacere scoatem tava din cuptor si lasam blatul sa se raceasca complet in tava. Scoatem apoi blatul si il taiem o data pe orizontala astfel incat sa rezulte doua felii egale.
8. Pregatim tava (cu fund detasabil) pentru asamblat tortul tapetand-o cu  folie alimentara. Asezam prima felie de blat si o insiropam, apoi turnam crema de menta.

Crema de menta:

ATENTIE! Preparam crema in momentul asamblarii!
1. Hidratam gelatina pentru 10 minute in apa rece.
2. Mixam smantana lichida cu zaharul pana creste in volum si devine aerata.
3. Incalzim usor siropul intr-o cratita (32-35 grade Cesius - sa nu va frigeti daca tineti degetul in el), oprim focul si adaugam gelatina hidratata apoi amestecam cu o spatula pana la dizolvarea acesteia. Luam deoparte 50 ml sirop pe care il punem in niste forme de silicon pentru a-l folosi la decor (eu am folosit forme de cake pops), il dam la rece, apoi il congelam si scoatem din forme in momentul decorarii.
4. Inglobam siropul ramas in frisca cu ajutorul mixerului.
5. Turnam crema peste felia de blat asezata in tava (vezi pasul 7 de la prepararea blatului), asezam cealalta felie de blat deasupra, o presam usor cat sa aibe acelasi nivel peste tot apoi o insiropam si introducem  tortul in frigider pentru cel putin 4 ore.

Glazura:

1. Rupem ciocolata in bucati.
2. Punem 100 g frisca lichida intr-o cratita si o infierbantam, oprim focul inainte de a ajunge la punctul de fierbere, adaugam ciocolata rupta in bucati , lasam 1 minut sa se inmoaie apoi amestecam pana la omogenizare, adaugam apoi restul de frisca lichida si amestecam pana laomogenizare. Lasam sa se racoreasca. Folsim glazura la temperatura camerei. Intre timp scoatem tortul din frigider si il transferam cu grija pe un platou - punand platoul deasupra tavii si rasturnand-o cu grija, deschidem apoi tava si dam deoparte folia alimentara. Glazuram tortul si il introducem in frigider pentru 1 ora minim.

Crema decor:

ATENTIE! O preparam dupa ce am glazurat tortul.
1. Hidratam gelatina in apa pentru 10 minute. 
2. Incalzim usor siropul intr-o cratita (32-35 grade Cesius - sa nu va frigeti daca tineti degetul in el), oprim focul si adaugam gelatina hidratata apoi amestecam cu o spatula pana la dizolvarea acesteia.
3. Mixam frisca lichida cu zaharul pana cand creste in volum si devine aerata, adaugam siropul si amestecam pana la inglobarea acestuia.
4. Punem compozitia intr-un pos cu dui simplu si ornam dupa preferinta.  
Introducem tortul in frigider pana in momentul servirii. 

S-aveti pofta! 








































Comentarii

  1. Ce sectiune perfecta.
    Imi inchipui ce gustos o fi fost.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah, cum arată felia aia!! Minunată!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Unul din preferatele mele. Noroc că ai mei nu-s prieteni cu menta, așa că rămâne torul doar pt mineeee. 😋😍❤

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu cum nu m-am gandit niciodata la asta, prietenul meu iubeste bomboanele After Eight. Cred ca il voi surprinde zilele urmatoare!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.