Pasca cu ciocolata (fara gluten si fara branza)



    Fiica mea adora branzeturile, insa cand vine vorba de branza+zahar i se pare combinatia fatala. Nu ii plac
absolut deloc preparatele dulci cu branza, desi am incercat in toate felurile sa o fac sa manance, mai mult decat sa guste nu vrea... uneori nici atat.
  Mi-am amintit ca atunci cand eram studenta mancam intodeauna de Pasti la bunica prietenei mele si la desert primeam cea mai buna pasca <3, pasca cu ciocolata, simpla, fara pic de branza.
  M-am gandit sa incerc sa ii fac astfel de pasca, sa vaz daca ii place. Nici nu ma asteptam sa nu ii placa, avand in vedere ca nu are pic de branza.  Cum era de asteptat a exclamat ca de acum inainte sa fac NUMAI astfel de pasca. :)
   Azi e ziua mea libera, si apuc sa scriu reteta fiindca astepta cuminte (ca multe altele) sa fie redactata si pusa pe blog.
 Cu aceasta inchei seria  retetelor dedicate campaniei "Gatim romaneste si fara gluten cu Schar", initiata de Schar impreuna cu Celiaci.ro, de care v-am tot vorbit in ultimele postari.
   Pe langa faptul ca nu contine gluten, datorita fainii folosite, si este indicata persoanelor care au celiachie, daca renuntati la topping (fiindca eu am adaugat niste ganache de ciocolata), obtineti o pasca fara nici un produs lactat asa ca poate fi recomandata si celor care au intoleranta la lactoza.

 
  
Ingrediente:
Aluat:
80 g zahar pudra
1 ou mare
120 g lapte de cocos (din conserva)
40 g ulei de palmier
optional coaja de lamaie/portocala (o lgt)  
un praf sare

Umplutura:
4 oua mari (de la gaini de curte)
120 g zahar tos
20 g cacao
300 g ciocolata amaruie (50% cacao)
un praf sare

Cum procedezi:
Preincalzesti cuptorul la 170 grade Celsius.
Baza:
1. Intr-un bol pune 200 g faina fara gluten pentru paine, Mix B Schar, uleiul, laptele de cocos, zaharul pudra, oul, coaja de lamaie si amestecan pana se leaga compozitia apoi adaugi restul fainii si framanti pana obtii un aluat omogen. 
2. Tapetezi o forma cu fund detasabil (18 cm diametru) cu hartie de copt.
3. Pune aluatul in tava si preseaza-l usor pentru a-l intinde spre margini. Il ridici usor pe peretii tavii pana la inaltimea de 6 - 7 cm. Toata aceasta operatiune o faci cu degetele unse cu putin ulei de palmier, apoi finisezi cu o lingurita inmuiata in ulei.

Umplutura:
1. Rupe ciocolata in bucati si topeste-o pe bain marie. Ia vasul cu ciocolata de pe baia de aburi si lasa-o sa se racoreasca cat timp mixezi ouale.
2. Sparge ouale intr-un bol si mixeaza-le cu praful de sare si cu zaharul tos pana cand se tripleaza in volum si spuma formata este deschisa la culoare. 
3. Adauga faina fara gluten peste ouale batute si mixeaza bine. 
4. Adaugi apoi cacaoa (o cerni in compozitia cu oua batute) in doua transe mixand bine dupa fiecare transa adaugata. 
5. Toarna ciocolata topita in fir subtire si mixeaza bine pana la inglobarea ei. 
6. Toarna umplutura peste baza si introdu tava in cuptor pentru 50 minute. Ideal ar fi ca in ultimile 10 minute sa micsorati temperatura cu 10 grade. Trebuie in final sa se formeze o crusta deasupra.
Pascuta coapta
7. Dupa ce s-a copt o scoti si o lasi sa se raceasca complet, mai apoi o introduci in frigider. O ornezi dupa preferinta (eu am avut niste ganache de ciocolata, dar fiindca pascuta mea era calda cand am facut fotografiile s-a cam topit).
Nici copii si nici eu nu am mai avut rabdare sa o taiem cand se raceste... :)


















                 Cum va spuneam, rabdarea e o mare virtute. :) Noi nu am rezistat sa nu o taiem cat timp era calda si se vede in imagini ca topping-ul s-a topit.






           Aici deja e alta treaba, am lasat si pentru a doua zi si se vede cat de densa si ciocolatoasa este dupa odihna de la frigider.







































Comentarii

  1. N-am mancat niciodata pasca cu ciocolata, dar ca anul asta reteta asta o sa fie elementul surpriza!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.