Tort cu nuca si dulceață de mure (fără zahăr)


      În ultima vreme am tot poftit la prăjiturile acelea din copilărie cu gust de smântână acrișoară. Îmi
plăceau în mod deosebit cornetele cu frișcă, dar având nucă la îndemână m-a tentat să fac ceva cu foi și cu cremă de nucă (crema de la prăjitura Reka a Dianei de la Savori Urbane de la care m-a ispitit și inspirat și căreia îi mulțumesc 💗💗).
   M-am lăsat dusă de val, mai bine zis de Bunătățile din natură,  și am realizat un tortuleț la care am folosit doar o linguriță de zahăr pentru decor.
   Să începem săptămâna într-un mod plăcut, zic.💗💗💗
 


   Ingrediente:


Aluat foi:

  • 470 g făină de grâu (tip 000)
  • 1 linguriță de praf de copt
  • 10g drojdie proaspătă 
  • 50 g merdenchi
  • 90 g unt nesărat moale (82% grăsime)
  • 50 g ulei de cocos ecologic
  • 200 g iaurt gras (homemade)
  • 1/4 lgț sare

Crema de smântână și nucă

  • 600 g smântână  (20% grăsime, Pilos am folosit eu)
  • 200 g miez de nucă măcinat
  • 100 g dulceață de mure, fără zahăr
  • 80 g merdenchi
  • 3 lgț făină de cocos/amidon

  Decor: 

Cum procedezi:


 

Preparare:

Foi:

1. Preîncălzești cuptorul la 200 grade Celsius.
2.  Cerni 450 g făină într-un vas, adaugi praful de copt, drojdia (nedizolvată), merdenchiul (eu l-am folosit rece, de la frigider), untul, uleiul de cocos, iaurtul (rece de la frigider) și sarea. Amesteci cu o lingură, apoi frămânți bine cu mâna până când obții un aluat omogen. Daca este cazul și aluatul este lipicios adaugi și cele 20 g de făină rămase. Acoperi aluatul cu o folie alimentară și îl lași la dospit o oră. 


 













Aluatul dospit

3. Imparți aluatul în două și întinzi fiecare bilă de aluat (pe o hârtie de copt ușor pudrată cu făină) până la grosimea de 0,5-0,8 cm.



4. Tai foile după preferință sau după tava în care ai de gând sa asamblezi tortul (le poți tăia și după coacere). Eu le-am taiat în 3 (una a ieșit cu defect și a "salvat-o" atomicul după coacere😂😂) fiecare cu lățimea de 11 cm si lungimea de 20 cm. Transferi foaia de aluat cu tot cu hârtia de copt pe o tavă și introduci tava în cuptor pentru 13-15 minute. Din capetele aluatului am copt câțiva biscuiței pe care i-am folosit la decor.
5. După coacere le scoți și le lași la răcorit, eventual după răcire tai capetele.
6. Tapetezi o tavă (12x21 cm în cazul meu) cu folie alimentară și pregătești crema.

   Notă: poți folosi iaurt grecesc, sau chiar smântână. :)

Crema:

1. Încingi cuptorul la 200 grade Celsius, tapetezi o tavă cu hârtie de copt, torni nuca măcinată și introduci tava în cuptor pentru 10 minute.
2. Într-o cratiță neaderentă amesteci smântâna cu miezul de nucă copt abia scos din cuptor, adaugi merdenchiul și amesteci bine. Transferi cratița pe foc mediu și amesteci continuu în ea timp de 5 minute. 
3. Tragi cratița de pe foc, iei deoparte 2-3 linguri de cremă într-un bol și le amesteci bine cu făina de cocos/amidonul, ci ajutorul unui tel. 
4. Torni amestecul de la pasul 3 peste crema din cratiță, adaugi și dulceața de mure (fără zahăr), amesteci cu telul și pui cratița pe foc mic pentru încă 5 minute. Nu uita să amesteci continuu, ca să nu se prindă de cratiță. Oprești focul și cântărești crema pentru a o putea repartiza egal.
5. În tava pregătită pui o foaie de blat, torni crema fierbinte, pui iarăși foaie și apoi cremă, continui așa până când termini foile și crema. Lași tortul la temperatura camerei până când se răcește crema apoi îl acoperi cu folie alimentară și îl introduci în frigider câteva ore (eu l-am lăsat până a doua zi).
6. Răstorni ușor tava și transferi tortul pe un platou pe care îl bagi la frigider până când prepari crema pentru decor.

Decor:
Pune mascarponele într-un vas împreună cu smântâna și zahărul pudră dacă ai optat pentru el.  Mixează totul bine, apoi întinde crema peste tort. Îl ornezi cu miez de nucă și biscuiți, iar în momentul servirii pui dulceață de mure desupra și merdenchi. 💗💗💗

Notă: E bine să faceți tortul cu două zile înainte de a-l consuma, asfel foile se înmoaie mai bine și devine mai delicios.  
   Dacă preferi o dulceată fără semințe, o poți înlocui pe cea de mure cu dulceață de gutui sau gem de caise, ambele fără zahăr, sau cu dulceața ta preferată din gama Bunătăți din natură











 



















































Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.